Leveringsakte

Voordat je eigenaar wordt van jouw nieuwe woning en de sleutels in ontvangst mag nemen, moet je eerst langs de notaris.

De hypotheek is geregeld en de ontbindende voorwaarden zijn verlopen. Dan is het tijd voor een aantal juridische aktes. Welke dat zijn, daar helpt Het Notarieel jou graag bij.

Koopovereenkomst

De koop van de woning komt tot stand door een koopovereenkomst. Dit is een schriftelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Hierin staat onder andere vermeld onder welke voorwaarden de woning en/of grond wordt overgedragen. De koopovereenkomst wordt in veel gevallen door je makelaar of adviseur opgemaakt.

Geen makelaar of adviseur

Koop of verkoop jij een woning zonder makelaar. En wordt er geen koopovereenkomst opgesteld? Neem dan contact op met Het Notarieel. Onze vastgoedspecialisten stellen in dat geval een overeenkomst voor jou op.

Akte van levering

Na het tekenen van de koopovereenkomst, is het tijd voor de leveringsakte. Ook bekend als de akte van levering. Deze wordt opgemaakt aan de hand van de gegevens van de koopovereenkomst en een verdiepend juridisch onderzoek. Met een ondertekende akte van levering en een inschrijving in het Kadaster, wordt de woning van de verkoper juridisch overgedragen aan de koper. Het moment dat jij als koper de sleutels van je nieuwe woning in ontvangst mag nemen.

Wij staan voor je klaar

Het Notarieel zorgt ervoor dat alles juridisch goed verloopt. We regelen het betalingsverkeer én wij zorgen ervoor dat, na het tekenen, de juiste stukken worden ingeschreven bij het Kadaster.

Ben jij van plan om een woning te kopen? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan voor de daarvoor benodigde aktes.